Nieuws

‘VAN DE ACHTERHOEK’-WINKEL OPENT IN DOETINCHEMSE BINNENSTAD

07 juli 2022

Vanaf vrijdag 15 juli opent de tijdelijke winkel ‘Van de Achterhoek’ in de binnenstad van Doetinchem. De pop-upstore is een initiatief van Betaald Voetbalvereniging De Graafschap, Trots op de Achterhoek, Elver en Binnenstadbedrijf Doetinchem en heeft als voornaamste doel bezoekers te laten kennismaken met alles waar Achterhoekers trots op zijn. In de store worden daarom Achterhoekse producten verkocht uit de collectie van Trots op de Achterhoek, zelfgemaakte artikelen door cliënten van Elver en de olifanten-beeldjes van Elephant Parade Doetinchem. Daarnaast zal een deel van de winkel gevuld worden met merchandise van De Graafschap.

De winkel is gevestigd aan Catharinastraat 8 en is vier dagen per week geopend van 10.00 tot 17.00 uur. Op dinsdag-, woensdag-, vrijdag- en zaterdagen kunnen bezoekers terecht voor een uitgebreid assortiment aan unieke Achterhoekse producten waarbij zij gastvrij ontvangen worden door een gevarieerd gezelschap aan winkelmedewerkers. Naast cliënten van Elver zullen ook vrijwilligers van Mooi Koor Man en Trots op de Achterhoek de winkel runnen.

De vier partners van ‘Van de Achterhoek’ vonden elkaar in hun gemeenschappelijke kernwaarden. De tijdelijke winkel sluit namelijk naadloos aan op de trotse D’ran-mentaliteit van de betaald voetbalclub, Trots op de Achterhoek en Binnenstadbedrijf Doetinchem gezien het idee voor de winkel slecht enkele weken geleden vorm kreeg. In korte tijd is in Elver een vierde partner gevonden, die naast hun productverkoop, ook een groot deel van de bezetting van de winkel voor haar rekening neemt. Ric Engelberts, Manager Dagbesteding bij Elver: “Het is erg leuk om dat we op deze wijze een link kunnen leggen met onze zorgverlening. Het project past prima bij onze visie om deelname aan de samenleving te stimuleren door kansen te benutten. Daarnaast biedt ‘Van de Achterhoek’-winkel wellicht mogelijkheden voor de toekomst, doordat we in zo'n pilot met elkaar kunnen doen, ervaren en leren.” 

Ook Henk Bloemers, commercieel manager De Graafschap was direct enthousiast. “Vanaf de eerste kennismaking met het concept zetten we samen de schouders onder de winkel waarmee we de Achterhoekse trots willen uitdragen. Naast de maatschappelijke bijdrage is het voor De Graafschap een mooie mogelijkheid voor extra promotie en zichtbaarheid van onze club, middenin het hart van onze regio.”  

Initiatiefnemers Dion Teloh van Trots op de Achterhoek en Jos Tiemessen van Binnenstadbedrijf Doetinchem hopen op voortzetting van de samenwerking in de toekomst. Dion Teloh: “Voor ons is deze fysieke winkel een mooi experiment om te kijken of het van toegevoegde waarde is naast onze bestaande webshop.” Jos Tiemessen vult aan: “Zowel de tijdelijke invulling van dit pand als we wijze waarop het gevuld wordt, past bij Binnenstadbedrijf Doetinchem. Voor het behalen van onze doelstellingen willen we de binnenstad meer verbinden met partners uit verschillende sectoren en de regio Achterhoek. In deze pilot, met hopelijk een blijvend vervolg, komt dat allemaal samen.”